poniedziałek, 21 maja 2018

kotki - wierszyki


Dwa kotki

Były - to dwa kotki:
Jeden ładny, lecz z szafek wyjadał łakotki
Drugi brzydki, bury, ale płoszył szczury.
Powiedzcież mi dzieci, którego wolicie?
-Burego! Bu
rego!
- O dobrze robicie!
Bo ten godzien przychylności
Kto dopełnia powinności
A bardzo nieładnie
Kiedy kotek kradnie.



Autor: Joanna Kulmowa
Ilustracje: Anna Hollerer


Kotek się bawi

Koty są po to,
żeby rzucać papierki kotom.
Po to bywają kocurki,
żeby piórka im dawać i sznurki.
Po to zdarzają się kotki,
żeby szpulki toczyć i motki.
To dla kota najlepsza robota:
papier pogryźć motek zamotać.
A gdy kotek pragnie czegoś jeszcze
można pisać mu i mruczeć wiersze.


Autor: Joanna Kulmowa 



Kotek się uczy

Dość już figlów. Nasz kocina
pierwszą klasę dziś zaczyna.
Ogon? Ogon jeden mam,
policzyłem sobie sam!
Nosek — jeden. Łapką czuję.
Teraz uszy porachuję.
Dwa mam uszka! Myję dwa,
więc odpowiedź nie jest zła.
Przytulę się do kanapki,
będę teraz liczyć łapki
jedna,
druga,
trzecia,
czwarta...
Ta odpowiedź piątki warta!
Dość już mam tych kocich psot.
Jestem uczeń,
a nie kot!

Autor: Stefania Szuchowa
Ilustracja: AmyLyn Bihrle


Kotek się myje

Popatrzcie , jak kotek się myje:
Jedną łapkę ... druga łapkę...
mordkę...nosek...szyję...
Potem myje brzuszek,
nie opuści uszek,
już nie wspomnę o ogonku,
bo ten umył na początku.
Nie chcę robić brzydkich plotek,
ale mógłby uczyć kotek ,
jak się trzeba myć, żeby czystym być .


Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata:
Alfabetyczny spis wszystkich bajek oraz bajki o kotach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)