niedziela, 24 lutego 2019

Pływająca mysz - bajka chantyjska z Syberii

Pływająca mysz 

bajka chantyjska z Syberii 

Myszka usiadła na kawałku wyschniętej sosnowej kory, odepchnęła się od brzegu, i popłynęła wzdłuż strumienia aby dotrzeć do jeziora. 
Woda szumi wesoło, a mysz płynie szybko w dół strumyka i śpiewa: 

Kora sosnowa – moją łódką, 
Szu, szu, płynę szybciutko!
Sucha gałązka - moje wiosło!
Plusk, plusk, oby mnie niosło! 

Po pewnym czasie mysz mijała wioskę. Dzieci bawiły się w pobliżu wody, zobaczyły mysz i krzyczą: 
- Hej! Myszko, chodź do nas! Zjemy razem śniadanie! 
- A co macie na śniadanie?- pyta myszka. 
- Szczupaka! 
- Szczupaka?! Nie, nie lubię szczupaka - odpowiedziała mysz i popłynęła dalej. 


Woda szumi wesoło, a mysz płynie szybko w dół strumyka i śpiewa: 
Kora sosnowa – moją łódką, 
Szu, szu, płynę szybciutko!
Sucha gałązka - moje wiosło!
Plusk, plusk, oby mnie niosło! 

Mijała właśnie drugą wioskę, a tu też dzieci na brzegu krzyczą: 
- Hej! Myszko, chodź do nas zjemy razem obiad! 
- A co macie na obiad?- pyta mysz. 
- Kaczkę! - wołają dzieci. 
- Kaczkę? Nie, nie lubię kaczki- odpowiedziała mysz i popłynęła dalej. 


Woda szumi wesoło, a mysz płynie szybko w dół strumyka i śpiewa: 
Kora sosnowa – moją łódką, 
Szu, szu, płynę szybciutko!
Sucha gałązka - moje wiosło!
Plusk, plusk, oby mnie niosło! 

A potem zrobiło się ciemno i bardzo zimno. Mysz była zmęczona, głodna i zziębnięta. 
Zobaczyła kolejną wioskę, szybko podpłynęła do brzegu i pobiegła do obozu. 
- Czy macie coś do jedzenia? - zapytała - Chociaż płetwę szczupaka, przynajmniej szyjkę z kaczki! 
Ludzie nakarmili myszkę i wszyscy poszli spać. A w nocy wzmógł się silny wiatr i sosnowa kora odpłynęła 
daleko w dół strumienia, a potem do rzeki. Tak więc, mysz zdecydowała, że pozostanie w wiosce. 
A było jej tak dobrze, że zapomniała o jeziorze. 
Od czasu do czasu gwizdała tylko swoją dawną piosenkę: 

Kora sosnowa – moją łódką, 
Szu, szu, płynę szybciutko!
Sucha gałązka - moje wiosło!
Plusk, plusk, oby mnie niosło!

Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata w zakładce: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)