poniedziałek, 6 stycznia 2020

Wrona i ser - bajka polska

Wrona i ser
wierszyk polski

„Niech mi każdy powie szczerze,
Skąd się wzięły dziury w serze?” 

Indyk odrzekł: „Ja właściwie
Sam się temu bardzo dziwię”. 

Ilustracja: Andrzej Wierciński

Kogut zapiał z galanterią:
„Kto by też brał ser na serio?” 
Owca stała zadumana:
„Pójdę, spytam się barana”. 

Koń odezwał się najprościej:
„Moja rzecz to dziury w moście”. 

Ilustracja: Dorina Maciejewska

Pies obwąchał ser dokładnie:
„Czuję kota: on tu kradnie!” 
Kot udając, że nie słyszy,
Miauknął: „Dziury robią myszy”. 

Ilustracja: Dorina Maciejewska

Przyleciała wreszcie wrona:
„Sprawa będzie wyjaśniona,


Próbę dziur natychmiast zrobię,
Bo mam świetne czucie w dziobie”. 

Ilustracja: Dorina Maciejewska

Bada dziury jak należy,
Każdą dziurę w serze mierzy,


Ilustracja: Gerard Labus

Każdą zgłębia i przebiera -
A gdzie ser jest? Nie ma sera! 

Ilustracja: Andrzej Wierciński

Indyk zsiniał, owca zbladła:
„Gwałtu! Wrona ser nam zjadła!” 

Ilustracja: Dorina Maciejewska

Na to wrona na nich z góry:
„Wam chodziło wszak o dziury.
Wprawdzie ser zużyłam cały,
Ale dziury pozostały!
Bo gdy badam, nic nie gadam,
I co trzeba zjeść, to zjadam.

Trudno. Nikt dziś nie docenia
Prawdziwego poświęcenia!” 
Po czym wrona, jak to ona,
Poszła sobie obrażona.

Ilustracja: Dorina Maciejewska

Autor: Jan Brzechwa

Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata w zakładce: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)