piątek, 25 maja 2018

Jak kotek mlekiem zwierzęta częstował

Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował
bajka polska

To jest Filik – kotek bury. 
Ma wąsiki i pazury.
Dobry jest ten kotek Filik: 
chce, by wszyscy mleko pili.


Stanął Filik przy kurniku.
- Czy chcesz mleka, koguciku?
Lecz kogucik z kurką czarną 
na śniadanie jedli ziarno.


Koło żłobu stoi konik. 
Filik ładnie się ukłonił.
- Lubisz mleko?
- Nie, ja rano,
smaczny owies jem i siano.


Do królika kotek podszedł.
- Pij, pij mleczko, bardzo proszę!
Ale królik siadł pod drzewkiem: 
chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.


Przed gołąbkiem Filik staje, 
słodkie mleko mu podaje.
- Wypij mleczko sam, Filiku, 
ja mam groszek w gołębniku.


Więc do krówki poszedł kotek.
Czy na mleko masz ochotę?
Nie, Filiku, bo ja przecież 
jem zieloną trawkę w lecie.


Koło furtki kózka biała 
także mleka pić nie chciała.
Zabierz sobie kotku dzbanek!
Ja jem liście kapuściane. 


Poszedł kotek do motyla 
i dzbanuszek mu nachyla.
Ale motyl tam na łące 
pije z kwiatka sok pachnący.


Teraz kotek mleko niesie 
do wiewiórki w ciemnym lesie.
Na sosence wiewióreczka 
gryzie orzech, nie chce mleczka.


Wraca kotek. Koło płotka 
Na ścieżynce jeża spotkał.


Jeżyk woła go z daleka:
- Bury kotku, daj mi mleka!
O, bo jeże, tak, jak kotki, 
bardzo lubią mleczko słodkie.

Przeczytaj także bajki z innych zakątków świata:
Autor: Helena Bechlerowa

Ilustracje: Maria Orłowska - Gabryś

2 komentarze:

  1. Jak się już nielegalnie przerabia i rozpowszechnia czyjąś twórczość to powinno się chociaż wiedzieć czyją. Ilustracje do książki wykonała Maria Orłowska - Gabryś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie podpisuje czyjejś twórczości jako własnej a autor i ilustrator jest podany panie Anonimie.

    OdpowiedzUsuń

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)