niedziela, 10 marca 2019

Myszka i Ołówek - bajka rosyjska

Myszka i Ołówek 
bajka rosyjska


Na stoliku Janka mieszkał sobie Ołówek. 
Pewnego razu, kiedy Janek spał, wdrapała się na stół Myszka. 


Zobaczyła Ołówek, chwyciła go i wlecze do swojej norki. 




- Połóż mnie, proszę cię! - błagał Ołówek - po co ci jestem potrzebny? 
Ołówki są drewniane, jeść ich nie można. 


- Będę cię gryźć - powiedziała Myszka - swędzą mnie zęby i wciąż muszę coś gryźć. 
O, tak! - i Myszka mocno ugryzła Ołówek.
- Oj! - jęknął Ołówek - wobec tego pozwól mi po raz ostatni coś narysować, a potem rob, co chcesz. 


- Niech ci będzie - przystała Myszka - rysuj! Ale potem i tak cię rozgryzę na drobne kawałeczki.
Westchnął ciężko Ołówek i narysował kółko.
- To ser? - zapytała Myszka.



- Może ser odrzekł Ołówek i narysował jeszcze małe kółeczko. 


- No pewnie, że ser, a to są w nim dwie dziurki - domyślala się Myszka. 


- Może to jabłko - powiedział Ołówek i narysował jeszcze kilka takich wydłużonych krążków. 


- Wiem, to serdelki! - oblizała się Myszka - Ale kończ już, bo bardzo mnie swędzą zęby.


 - Poczekaj chwileczkę - powiedział Ołówek.
A kiedy zaczął rysować trójkąciki, Myszka krzykneła:
 - to mi przypomina ko...Nie rysuj wiecej!


Ale Ołówek już narysował duże wąsy...
- Przecież to najprawdziwszy kot! - pisnęła przerażona Myszka - Ratunku! - i czym prędzej dała nura do swojej norki. 

Odtąd nosa z niej nie wychyliła. A Ołówek dotąd żyje i służy Jankowi,
tylko, że się zrobił, o, taki maleńki. 
Spróbuj swoim własnym ołówkiemnarysować takiego kota, żeby się go myszy bały. 

Autor i Ilustrator: W. Sutiejew
Zobacz takżę polską książeczkę z serii "Poczytaj mi mamo" (wydanie z 1967 roku) o tym samym tytule z ilustracjami Krystyny Witkowskiej: Myszka i Ołówek.
Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata w zakładce: Alfabetyczny spis treści wszystkich bajek oraz inne bajki z serii Poczytaj mi mamo, a także bajki z cyklu Książeczki z PRL-u.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)