piątek, 11 stycznia 2019

bajka afrykańska - Zaczarowana dziewczynka

Zaczarowana dziewczynka 
bajka afrykańska 

ewien rolnik miał prześliczną córeczkę. Zazdrościła mu tego sąsiadka czarownica, której córki były okropnie brzydkie. I pewnego dnia rzuciła zaklęcie na ślicznotkę, zsyłając na nią chorobę. Nikt nie był w stanie jej uleczyć ani miejscowi uzdrowiciele, ani medycy przyjeżdżający z dalekich krajów. Nikt bowiem nie znał lekarstwa na jej chorobę. 
Pewnego wieczoru przybył do chaty rolnika wędrowiec, który przepowiedział, że dziewczynkę uleczy ktoś, kto przybędzie z daleka. Najpierw jednak trzeba będzie poprosić sąsiadkę o zdjęcie klątwy. Tak też zrobił ojciec chorej dziewczynki. Lecz sąsiadka zażądała w zamian, by dziewczynka poślubiła jej trzech siostrzeńców. 
- Jakże mogę spełnić twoje żądanie? Jedna dziewczyna nie może poślubić trzech mężczyzn - zakrzyknął rolnik.
- W takim razie musisz znaleźć dla nich żony - oświadczyła czarownica. 
- Niech i tak będzie zgodził się ojciec chorej dziewczynki. 
I jeszcze tego samego dnia klątwa została zdjęta, a dziewczynka odzyskała przytomność. Jednak nie wyzdrowiała. Aż któregoś dnia podszedł do niej nieznajomy i wręczył jej amulet. - - Przyjmij go, proszę, a wyzdrowiejesz. Tylko musisz mi obiecać, że zostaniesz moją żoną-  rzekł. 
- Zostanę twoją żoną obiecała dziewczynka, - a wtedy nieznajomy odszedł. 
Dziewczynka nagle wyzdrowiała. Rolnik zaś postanowił zamieszkać ze swoją córką w innym kraju, by być daleko od złej sąsiadki i jej mocy. 


Po wielu latach w ich domu pojawił się młody mężczyzna, który chciał pojąć za żonę piękną córkę rolnika. 
- Obiecała mi to moja ciotka, - rzekł kiedy dziewczyna odzyskała zdrowie. 
Rolnik powiedział, że córka zostanie jego żoną, ale najpierw musi wszystko przygotować na ślub i wesele. 
A w ciągu kilku dni pojawiło się jeszcze trzech młodzieńców z tym samym żądaniem. Rolnik powiedział ostatniemu z nich, że ma wątpliwości, gdyż jest on czwartym kawalerem, który chce pojąć za żonę jego córkę. 
- Ale to ja uzdrowiłem twoją córkę, a ona obiecała mi swoją rękę. Jeśli odda mi amulet, zachoruję.

Ilustracje: Włodzimierz Kukliński


Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata w zakładce: Alfabetyczny spis treści wszystkich bajek, a także inne bajki afrykańskie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)