czwartek, 31 stycznia 2019

Prezent dla najsłabszego - bajka rosyjska (radziecka bajka filmowa)

Prezent dla najsłabszego
radziecka bajka filmowa

   


Pewnego dnia, jak co dzień, Lew oglądał telewizję. W programie "Życie w lesie" zobaczył jak Wilk, Lisica i Dzik gonią malutkiego Zajączka.





Wział Lew wielką, drewnianą skrzynię, nasypał do niej owoców i  na skrzyni napisał: "Prezent dla najsłabszego". I wysłał Lew skrzynię do lasu.





Leśny listonosz - Dzięcioł długo się zastanawiał, kto w lesie moze być najsłabszy i komu ma dostarczyć przesyłkę.




Zobaczył Dzięcioł Wilka i zapytał:

- Wilku, czy ty jesteś najsłabszy w lesie?

- Zaraz ci pokażę jaki jestem słaby - zezłościł się Wilk.

Dzięcioł się przestraszył i odleciał na drzewo.
 


Dostrzegł Dzięcioł Dzika i pyta:

- A może ty Dziku jesteś najsłabszy w lesie?

Dzik strasznie się rozzłościł i postraszył Dzięcioła swoimi ostrymi kłami. 




Spotkał Dzięcioł Lisiczkę. 

- Na pewno to ty, ruda Lisiczko, jesteś najsłabsza w lesie!

Lisiczka tylko machnęła puszystą kitą i poszła sobie obrażona.




Nagle Dzięcioł usłyszał, że ktoś płacze i trzęsie sie ze strachu pod drzewam. Zobaczył, że to Zajączek. 

- To ty Zajączku musisz być najsłabszy! Mam dla ciebie przesyłkę.


- Dla mnie? - zdziwił się Zajączek - przecież jestem najsłabszy...


Usłyszały zwierzęta, że do Zajączka przyszła paczka. Pierwsza przybiegła do niego Lisiczka. 
- Posłuchaj Zajączku, sprawdzimy, które z nas jest najsłabsze. Dotknij mnie łapką...


Zajączek lekko dotknął Lisiczkę palcem, a ta upadła na trawę i krzyczy:
- Oh! Jakaż jestem słaba!  jesteś silniejszy ode mnie! To mnie się należy przesyłka!


Podbiegła Lisiczka do skrzymi. Wącha ją, oblizuje, obchodzi ze wszystkich stron, ale otworzyć nie dała rady.


Przybiegł Dzik i zawołał:
- Odsuń sie Lisico! To ja jestem najsłabszy!


Ledwie to powiedział, nadbiegł Wilk i ryknął:
- No, zwierzęta! Kto tu z nas jest najsłabszy?

- Ty Wilku, ty jesteś z nas najsłabszy! - zawołały przestraszone.

- Znaczy, prezent jest dla mnie!


Wilk natychmiast zaczął szarpać deski skrzyni, aż wyrwał jedną z desek. Ze skrzyni posypały się na niego poparańcze.


Nagle skrzynia sie rozpadła i wyskoczył z niej Lew.
- Kto tu z was jest najsłabszy? - zaryczał.




Wilk, Lisiczka i Dzik uciekli przestraszeni. Tylko Zajączek został tam gdzie stał. 
Cały drżąc ze strachu, bliski płacze, cichutko odpowiedział:

- To ja jestem najsłabszy w lesie...


- Nie bój się - powiedział Lew - jestem tu po to, żeby cię obronić. 
- Naprawdę? Dziękuję! - odpowiedział Zajączek.


Od tego czasu Lew pilnował, aby w lesie silniejsze zwierzęta nie dokuczały słabszym. I aby wszystkie zwierzęta kochały się i szanowały nawzajem.


Autor: Witalij Złotnikow
Książeczkę wydało w 1983 roku:
 Wszechzwiązkowe Biuro Propagandy Sztuki Filmowej 
w oparciu o film animowany wytwórni "Sojuzmultifilm"

Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata w zakładce: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)