środa, 19 sierpnia 2020

Osioł i Wilk - bajka grecka (Ezopa)

Osioł i Wilk 
bajka grecka Ezopa

Osioł pasł się na łące i nagle zobaczył, że w jego kierunku biegnie Wilk. Osioł przestraszył się i zaczął udawać, że kuleje.
Kiedy zaciekawiony Wilk zbliżył się i zapytał, dlaczego kuleje, Osioł odpowiedział:
- Przeskoczyłem przez płot i wbił mi się cierń w kopyto! - i poprosił Wilka, aby najpierw wyciągnął cierń, a następnie go zjadł, bo tylko połknięcie ciernia spowoduje, że już nikomu nie wbije się w nogę.
Głupi Wilk nie miał pojęcia o medycynie i uwierzył osłu. Osioł uniósł tylną nogę, a Wilk zaczął uważnie badać jego kopyto. Wtedy Osioł z całej siły uderzył go kopytem prosto w pysk i wybił mu wszystkie zęby.
Udręczony bólem wilk stwierdził:
- Dobrze mi tak! Mój ojciec wychował mnie na rzeźnika - nie przystoi mi zostać lekarzem! 




Morał: To przestroga dla ludzi, którzy zabierają się za coś na czym się kompletnie nie znają:)



Autorem tej bajeczki jest (prawdopodobnie) grecki bajkopisarz Ezop. 

Bajeczka wraz z rysunkiem pochodzi z rosyjskiej strony internetowej https://deti123.ru/basni/avtorskie.

Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata w zakładce: 

2 komentarze:

  1. Pouczająca opowieść, Osły to wbrew temu co się o nich mówi to mądre zwierzaki i wiem to nie tylko z bajek;)

    OdpowiedzUsuń

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)