środa, 8 kwietnia 2020

W jakim kolorze? - wierszyk polski - seria z Wiewiórką

W jakim kolorze?
bajka wierszowana polska


Powiedzże mi mamo, musisz mi powiedzieć,
bo jeśli nie powiesz, to nie będę wiedzieć:
w jakim kolorze jest trawa na łące
i te kaczeńce jak samo słońce,
i te poziomki, woda w jeziorze - 
- powiedz mi mamo, w jakim są kolorze?


Zielenią się listeczki, zielenią się trawki,
więc bawią się w zielone, dwie zielone żabki:


- Czy grasz w zielone?
- Gram.
- Czy masz zielone?
- Mam.


U kaczuszki żółte nóżki,
żółty puszek u kaczuszki.


U Jagusi żółte wieńce
z żółtych jaskrów i kaczeńców. 


Niełatwo się skryjesz, mój ty muchomorze,
bo twój kapelusik w czerwonym kolorze.


Jak ta poziomeczka, jak na miedzy mak.
- Odróżniasz czerwone? Na pewno już tak.


Poszły w pole dwie małe Jagienki,
miały na sobie błękitne sukienki.


Jak te dzwonki, jak len, gdy kwitnie,
jak błękit nieba były błękitne.


A teraz mi powiedz: - w jakim to kolorze?


A to w jakim kolorze?


Autor: Maria Kann
Ilustracje: Eugenia Różańska
Opracowanie graficzne okładki: Janusz Stanny
Wydawnictwo: Krajowa Agencja Wydawnicza 
RWS "Prasa - Książka - Ruch", Warszawa, 1977 rok


Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata w zakładce: 
z serii Poczytaj mi mamo, a także bajki z cyklu Książeczki z PRL-u.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)