piątek, 25 maja 2018

Kot i myszka

Kot i myszka
bajka angielska 

Kot i mysz razu pewnego, bawili się w chowanego.
Autor ilustracji: Beatrix Potter

Kot odgryzł myszce ogonek.
- Kotku, proszę, oddaj mi mój ogonek.
- Nie - powiedział kot - nie oddam ci ogonka, dopóki nie pójdziesz do krowy i nie przyniesiesz mi mleka.
Myszka co tchu pośpieszyła i do krowy przemówiła:
- Krowo, proszę cię, daj mi mleka, żebym mogła je zanieść kotu, żeby mi oddał mój ogonek.
- Nie - rzekła krowa. - Nie dam ci mleka, dopóki nie pójdziesz do gospodarza i nie przyniesiesz mi siana.
Myszka co tchu pośpieszyła i tak do niego przemówiła:
- Gospodarzu, proszę, daj mi siana, żebym mogła siano zanieść krowie, żeby mogła mi dać mleka, żebym mogła zanieść mleko kotu, żeby mi oddał mój ogonek.
- Nie - odpowiedział gospodarz. - Nie dam ci siana, dopóki nie pójdziesz do rzeźnika i nie przyniesiesz mi mięsa.
Myszka co tchu pośpieszyła i do rzeźnika tak przemówiła:
- Rzeźniku, proszę, daj mi mięsa, żebym mogła je zanieść gospodarzowi, żeby gospodarz dał mi siana, żebym mogła siano zanieść krowie, żeby krowa dała mi mleka, żebym mogła zanieść mleko kotu i żeby on mi oddał mój ogonek.
- Nie - odpowiedział rzeźnik - nie dam ci mięsa, dopóki nie pójdziesz do piekarza i nie przyniesiesz mi chleba.
Myszka co tchu pośpieszyła i do piekarza tak przemówiła:
- Piekarzu, proszę, daj mi chleba, żebym mogła chleb zanieść rzeźnikowi, żeby rzeźnik dał mi mięsa, żebym mogła zanieść mięso

rolnikowi, żeby rolnik dał mi siana, żebym mogła siano zanieść krowie, żeby krowa dała mi mleka, żebym mogła zanieść mleko kotu, żeby on mi oddał ogonek.
- Zgoda - rzeki piekarz - lecz dobrze wiesz, że utnę ci głowę, jeśli mąkę mi zjesz.
Piekarz dał myszce chleba i myszka zaniosła chleb rzeźnikowi, i rzeźnik dał myszce mięsa, i myszka zaniosła mięso gospodarzowi, i gospodarz dał myszce siana, myszka zaniosła siano krowie, i krowa dała myszce mleka, i myszka zaniosła mleko kotu, i kot oddał myszce ogonek.

Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata:
Autor: Joseph Jacobs

Ilustracja nie jest oryginalną ilustracją do tej bajki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)