sobota, 10 listopada 2018

Poczytaj mi mamo - "Czerwony pantofelek" książeczka z 1974 roku

Czerwony pantofelek 



Pewnego dnia w lesie, myszka znalazła czerwony pantofelek. Obwąchała go, obejrzała ze wszystkich stron, trąciła łapką i pokręciła głową. Zostawiła go i już miala odejść, a tu spod korzenia wylazł kret. Dotknał pantofelek łapką. 
- Twój? - zapytał.
- Mój.
- Daj mi go - prosi kret.
Myszka pomyślała chwilę. 
- Pomóż mi wykopać norkę, a dostaniesz go. 
Kret zabrał się do roboty i już niedługo gotowa była norka pod debem. Kret zbrał pantofelek.
- Do widzenia. Dziękuję ci. 




Autor: Michał Plackowski
Ilustracje: Hanna Czajkowska
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia, 1974 rok z serii: "Poczytaj mi mamo". 
Przeczytaj też bajki z innych zakątków świata w zakładce: Alfabetyczny spis treści wszystkich bajek oraz inne bajki z serii Poczytaj mi mamo, a także bajki z cyklu Książeczki z PRL-u.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osobom spamującym, próbującym reklamować w komentarzach inne strony- podziękuję i ich komentarze będą usuwane.
Pozostałym, bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii i zapraszam ponownie:)